دوره 8، شماره 2 - ( فصلنامه تخصصی انجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایران 1399 )                   جلد 8 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shakari M, Shabani Bahar G, Solimani M. The effect of organizational architecture on performance management with the mediating role of organizational agility of physical education departments of medical sciences universities in the country. Iran J Ergon. 2020; 8 (2)
URL: http://journal.iehfs.ir/article-1-733-fa.html
شکری مژده، شعبانی بهار غلامرضا، سلیمانی مجید. اثر معماری سازمانی بر مدیریت عملکرد با نقش میانجی چابکی سازمانی ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور. مجله ارگونومی. 1399; 8 (2)

URL: http://journal.iehfs.ir/article-1-733-fa.html


دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان ، m_shekari82@yahoo.com
چکیده:   (183 مشاهده)

هدف و زمینه: امروزه مدیریت عملکرد در راستای چابک سازی و بهبود  معماری سازمانی به کار گرفته می­شود. هدف پژوهش حاضر، تعیین اثر معماری سازمانی بر مدیریت عملکرد با نقش میانجی چابکی سازمانی ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود.
روش کار: روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است. آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران ارشد  و کارکنان ادارات تربیت بدنی در دانشگاه­های علوم پزشکی کل کشور می باشند که به صورت تمام شمار تعداد 216 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها  پرسشنامه معماری سازمانی پرسشنامه  استاتدارد مدیریت عملکرد  بالدریج و پرسشنامه چابکی سازمانی شریفی بود. به منظور تجریه و تحلیل یافته های پژوهش از تحلیل مسیر و معادلات ساختاری و نرم‌افزار 20pls , SPSS  استفاده گردید.
یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که معماری سازمانی و ابعاد آن بر مدیریت عملکرد با نقش میانجی چابکی سازمانی ادارات تربیت بدنی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اثر معنی دار دارد. مقدار تاثیر متغیر میانجی با استفاده از VAF، 228/0 به دست آمد و با توجه به مقدار تاثیر مستقیم متغیر مستقل بر وابسته که برابر با 799/0 بود می توان عنوان نمود که مقدار تاثیر مستقیم بیشتر از تاثیر غیرمستقیم است.
نتیجه گیری: در مدیریت عملکرد نوین ، اهداف کارکنان و اهداف سازمان باید در یک راستا قرار گرفته و با ایجاد هماهنگی و ارائه راهنمایی­های لازم توسط سرپرستان، افراد هرچه بیشتر به سازمان احساس تعلق خاطر می ­نمایند و با ایجاد تغییرات سازمان را چابک سازند.

     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/4/16 | پذیرش: 1399/6/4 | انتشار الکترونیک: 1399/6/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ارگونومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق | کمک ناشر: دانش گستر فرنام

© 2020 All Rights Reserved | Iranian Journal of Ergonomics

Designed & Developed by : Yektaweb | Co-Publisher: Farname Inc.