Research code:
Ethics code: IR.UMSHA.REC.1397.983
Saremi H, Sadat Mortazavi S, Naderifar S, Naderifar H, Shamlou-Kazemi A, Khazaei S. Improving the Literacy of Musculoskeletal Health in Students: Brief Policy. Iran J Ergon 2023; 10 (4) :236-239
URL:
http://journal.iehfs.ir/article-1-936-fa.html
صارمی حسین، مرتضوی سیده سعیده، نادریفر سیما، نادریفر هما، شاملو کاظمی امیر، خزائی سلمان. ارتقاء سطح سواد سلامت عضلانی-اسکلتی در دانش آموزان: خلاصه ی سیاستی. مجله ارگونومی. ۱۴۰۱; ۱۰ (۴) :۲۳۶-۲۳۹
URL: http://journal.iehfs.ir/article-۱-۹۳۶-fa.html
۱- گروه ارتوپدی، دانشکدهی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران
۲- گروه کاردرمانی، دانشکدهی علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران
۳- قطب علمی آموزشی بهداشت حرفهای، مرکز تحقیقات بهداشت و ایمنی شغلی، دانشکدهی بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران
۴- قطب علمی آموزشی بهداشت حرفهای، مرکز تحقیقات بهداشت و ایمنی شغلی، دانشکدهی بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران ، hnaderifar121@gmail.com
۵- گروه آسیب شناسی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
۶- مرکز تحقیقات علوم بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران
چکیده: (۲۲۰۹ مشاهده)
چکیده: اختلالات اسکلتی- عضلانی، یکی از سه بیماری عمدهی ناتوانکننده در جهان است. با این حال، بار بیماری فعلی در ایران به خوبی شناخته شده نیست. با توجه به شیوع بالای اختلالات عضلانی- اسکلتی در دانشآموزان، سیاستهای پیشگیری و کنترل باید بر دانشآموزان متمرکز باشد و مداخلات بهداشتی بر اساس عوامل خطر انجام شود. مشکلات اسکلتی- عضلانی هزینههای اقتصادی قابل توجهی را بر سلامت تحمیل میکند و به طور غیرمستقیم بر بهرهوری افراد تأثیر میگذارد. بنابراین ایجاد رویکردهای جدید که حفظ و بهبود سلامت عضلانی- اسکلتی، پیشگیری از بیماریهای آن و مدیریت آنها را هدف قرار میدهد، ضروری به نظر میرسد.
نوع مطالعه:
نامه به سردبیر |
موضوع مقاله:
اختلالات اسکلتی-عضلانی دریافت: 1401/12/3 | پذیرش: 1402/1/10 | انتشار الکترونیک: 1402/1/10