Research code: 140405144056
1- گروه سلامت در بلایا و حوادث، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران
2- گروه ارگونومی، دانشکده بهداشت و مرکز تحقیقات بهداشت و ایمنی کار، پژوهشکده علوم و فناوری بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران ، ms.sohrabi@umsha.ac.ir
3- گروه ارگونومی، دانشکده بهداشت و مرکز تحقیقات علوم بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران
4- گروه کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.
چکیده: (112 مشاهده)
چکیده سیاستی:
در دنیای امروزی، سامانههای مدیریت پژوهش در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی بهعنوان ابزارهای حیاتی برای تسهیل فرآیندهای تحقیقاتی شناخته میشوند. یکی از جنبههای کلیدی موفقیت این سامانهها، کاربردپذیری آنهاست که در صورت ضعف، میتواند به کاهش بهرهوری، افزایش زمان صرف شده توسط کاربران و کاهش رضایت آنها منجر شود. کاربران سامانههای پژوهشی مورداستفاده در دانشگاهها، مشکلاتی ازجمله پیچیدگی منوها، عدم شفافیت در فرآیندهای جستجو و گزارش دهی، و عدم آموزش را همواره تجربه میکنند. در این راستا، سیاستهای پیشنهادی برای بهبود طراحی فرآیندها، سیستمهای بازخورد و گزارش دهی، آموزشهای ساختارمند و پشتیبانی مستمر، و ارزیابی مداوم تجربه کاربری بهمنظور ارتقاء کارایی و رضایت کاربران ارائهشده است. این پیشنهادها میتوانند سایر سامانههای مدیریت پژوهش و آموزش در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی نیز به کار گرفته شوند. درنتیجه، توجه به کاربردپذیری و بهبود مستمر سامانهها میتواند به افزایش کارایی و رضایت کاربران در این محیطها منجر شود.
نوع مطالعه:
گزارش کوتاه/خلاصه سیاستی |
موضوع مقاله:
سایر موارد دریافت: 1404/9/18 | پذیرش: 1404/10/3 | انتشار الکترونیک: 1404/10/3